Maak kennis met jouw dental adviseurs op het gebied van bouw, marketing, financieel, inrichting en praktijkmanagement. Wij inspireren je met onze ervaringen in de tandartspraktijk en de opzet of verbouw hiervan.
Mijn naam is Tim Rodenburg. Ik geniet ervan om mensen nog beter te maken dan ze al zijn en hun kwaliteiten “uit te pakken” zogezegd. Daarbij kan ik best prikkelend zijn, met het doel de persoon (nog) mooier maken. Op zakelijke vlak is mijn leidraad, eerlijk en transparant zakendoen en altijd voor de lange termijn.
Al meer dan 35 jaar ben ik actief in de dentale praktijkinrichting, nadat ik bij meerdere gerenommeerde dental depots gewerkt had, ben ik in 2002 mijn eigen onderneming begonnen met de focus op service.
Mijn naam is Onno Karssen, ik ben al meer dan 20 jaar in het vak werkzaam en ben sinds een aantal jaren de trotse eigenaar van Karssen Financieel. Ik help je graag van a tot z in de begeleiding van de aankoop van een tandarts- of mondhygiëne praktijk.
Kuppens Management
Management
Ik ben Marije. De stap om samen het ondernemerschap aan te gaan op het gebied van interne organisatie is onvermijdelijk en voor mij heel logisch! Processen, structuur en overzicht, dat bied ik graag. Denk hierbij aan HR, communicatie en het professionaliseren van processen.
Mijn naam is Lisette de Jong en ik beweeg mij al vele jaren in de dynamische wereld van organisatie, marketing en communicatie. Als oprichter van Youngwise, combineer ik deze werelden. Dit is waar ik in geloof en ik weet dat het werkt. Vanuit de conceptgedachte vertel ik je het verhaal.
De voordelen zijn dat er al een patiënten- en geldstroom is. En over het algemeen is het voor een bank makkelijker te financiëren, de bank weet wat jij overneemt en dat er geld wordt verdiend. Maar bij het overnemen van een bestaande zaak krijg je ook te maken met al bestaande zaken. Denk hierbij aan de looprichting in de praktijk, eventueel oud apparatuur en bestaand personeel.
Om te beginnen denk na over wat je precies zoekt in de nieuwe medewerker. Welke opleiding en ervaring, maar ook wat worden de taken in je praktijk? Maak het visueel, dan wordt het concreet. Dit kan heel eenvoudig door het op een vel papier te zetten. Als je dat duidelijk in beeld hebt, kan je de vacature gaan uitzetten. Soms is het vinden van geschikte teamleden lastig. Maar door de juiste boodschap te communiceren, komen er geschikte kandidaten. Dit kan even tijd kosten, maar het is de kracht van de herhaling.
De grootte van je pand is erg belangrijk. Je koopt of huurt een pand op langer termijn, dus dan is het ook belangrijk dat, als de wens er is, er uitbreidingsmogelijkheden zijn. Het tweede wat erg belangrijk is, is de technische installatie. Heeft het pand een kruipruimte onder de vloer of technisch tussen de vloer? En anders kan je op zoek naar alternatieven voor op de vloer. Tenslotte is de parkeergelegenheid bij het pand een belangrijk aspect.
Supergaaf dat je je eigen praktijk wilt beginnen, maar zorg ervoor dat je in je begroting ook budget hebt voor de marketing. Dit is iets wat vaak wordt vergeten en wat als gevolg heeft dat de stoelen leeg blijven. Denk aan een bedrag zo rond de € 10.000,-. Dit is voor een professionele website, die goed vindbaar is, maar ook de zichtbaarheid en uitstraling van je pand dmv gevelreclame. Je wilt bijvoorbeeld ook afsprakenkaartjes en briefpapier hebben in jouw huisstijl. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt, maar voor de start is een bedrag van € 10.000 een goed begin.
Nee ons advies is om dit echt centraal in de praktijk te doen. Zorg voor goede hygiëne routing, goede looplijnen, zet apparatuur in de juiste volgorde, dan heb je echt een veel efficiëntere praktijk.
Wij hebben alles wat je wilt weten voor een start of overname van een praktijk op een rij gezet in een helder stappenplan.