De kracht van
marketing

Stel je eens voor, je hebt je droompraktijk gevonden en al helemaal uitgestippeld hoe dit eruit gaat zien. Maar hoe ga je ervoor zorgen dat je stoelen ook daadwerkelijk vol komen? Een goede marketing-adviseur geeft jou de antwoorden op de meest voorkomende vragen, maar ook de meest uitdagende vragen want er komt wel wat bij kijken. Denk hierbij aan een goede website en online campagnes, maar ook aan de gevelsigning van het pand en de patiëntreis. 

Artikelen over marketing

Geen marketing, geen patiënten

Leestijd: 2min. Marketing voor tandartspraktijken betekent niet alleen het werven van nieuwe patiënten, denk ook...

Social media in de praktijk

Leestijd: 2min. Marketing voor tandartspraktijken betekent niet alleen het werven van nieuwe patiënten, denk ook...

Winst met de patiëntreis

Leestijd: 2min. Marketing voor tandartspraktijken betekent niet alleen het werven van nieuwe patiënten, denk ook...

Geen marketing, geen patiënten

Leestijd: 2min. Marketing voor tandartspraktijken betekent niet alleen het werven van nieuwe patiënten, denk ook...

Social media in de praktijk

Leestijd: 2min. Marketing voor tandartspraktijken betekent niet alleen het werven van nieuwe patiënten, denk ook...

Winst met de patiëntreis

Leestijd: 2min. Marketing voor tandartspraktijken betekent niet alleen het werven van nieuwe patiënten, denk ook...

Video's over marketing

Video afspelen

Geen budget voor marketing, en nu?

Video afspelen

Een goede website is een must

Video afspelen

Online vindbaarheid van jouw praktijk

Over de marketingadviseur

Youngwise
Lisette de Jong
Marketing

Mijn naam is Lisette de Jong en ik beweeg mij al vele jaren in de dynamische wereld van organisatie, marketing en communicatie. Als oprichter van Youngwise, combineer ik deze werelden. Dit is waar ik in geloof en ik weet dat het werkt. Vanuit de conceptgedachte vertel ik je het verhaal.

Veel gestelde vragen

Supergaaf dat je je eigen praktijk wilt beginnen, maar zorg ervoor dat je in je begroting ook budget hebt voor de marketing. Dit is iets wat vaak wordt vergeten en wat als gevolg heeft dat de stoelen leeg blijven. Denk aan een bedrag zo rond de € 10.000,-. Dit is voor een professionele website, die goed vindbaar is, maar ook de zichtbaarheid en uitstraling van je pand dmv gevelreclame. Je wilt bijvoorbeeld ook afsprakenkaartjes en briefpapier hebben in jouw huisstijl. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt, maar voor de start is een bedrag van € 10.000 een goed begin.

We weten dat in dentale landschap willen mensen graag weten wie behandelt mij, wie zit er aan mijn mond? Wat voor soort behandelingen doen ze, wat kan ik verwachten, wat is de werkwijze? Wat zijn de kosten voor de behandelingen en waar kan ik mij inschrijven? Zorg voor een kort inschrijfformulier en onthoud dat de mensen zich niet gelijk zullen inschrijven. Ze gaan zich eerst oriënteren op de site en bij andere praktijken in de buurt. Als je ervoor zorgt dat de genoemde punten duidelijk zijn op je site, sta je al met 1-0 voor.

Dit hangt heel erg af van waar jouw doelgroep zich bevindt. Er zijn verschillende platforms met allemaal hun eigen doelgroep. We sommen een aantal van de meest gebruikte kanalen op en geven aan waar welke doelgroep zit. Facebook (gemiddelde leeftijd ligt tussen de 35 en 64 jaar), Instagram (onder jongeren tot en met 19 jaar erg populair), en LinkedIn (voor zakelijke doeleinden en gebruikers zijn tussen de 20 en 64 jaar oud).

Ben je op zoek?

Mijn vraag staat
er niet tussen

Download het gratis stappenplan

Wij hebben alles wat je wilt weten voor een start of overname van een praktijk op een rij gezet in een helder stappenplan.